Wiek wczesnoszkolny to etap w którym fascynacja klockami LEGO nadal trwa. Warto to wykorzystać i zaszczepić w młodych ludziach ciekawość poznawania otaczającego ich świata. Kolorowe klocki LEGO® WeDo 2.0 przyciągają młodych odkrywców i zachęcają do eksperymentowania. Dodatkowe elementy tj. silnik czy czujniki sprawiają że zbudowane pojazdy, zwierzątka czy budowle zaczynają ożywać. Dlaczego tak się dzieje, co sprawia, że jeden samochód jedzie szybciej a drugi wolniej – ciekawość dzieci w tym wieku powoduje przyswajanie wiedzy technicznej już na tak wczesnym etapie życia naszych pociech.
Każde zajęcia oparte są o metodologię LEGO® Education czyli 4xZ:
1. Zacznij – czyli wstęp do zajęć wprowadzający dzieci do tematu np. jeżeli budujemy śmigłowiec, dzieci dowiedzą się jak on działa kto go stworzył itd.
2. Zbuduj – dzieci budują na początkowym etapie edukacji z instrukcji określony obiekt. W późniejszym etapie dzieci budują z własnej wyobraźni.
3. Zastanów się – jak zbudowany obiekt ma się poruszać co ma robić, jakie mechanizmy są wykorzystywane itp.
4. Zastosuj – czyli zaprogramuj swojego robota i sprawdź jak działa.
Dwa ostatnie punkty pojawiają się wielokrotnie na zajęciach. Po zobaczeniu efektu tego co dziecko zrobiło. Dodatkowo każde zajęcia kończą się modyfikacjami zarówno konstrukcji jak i programu. To najlepszy czas do rozwoju kreatywności i pomysłowości dzieci.
Podczas zajęć dzieci pracują parami. Każdy zespół otrzymuje jeden zestaw klocków LEGO® WeDo 2.0 oraz tablet (lub laptop). Praca w dwójkach jest celowa w metodologii LEGO® Education. Dzięki temu dzieci uczą się komunikacji, współpracy a także pracy zespołowej.
Korzyści dla dzieci:
1. Nauka poprzez działanie i eksperymentowanie!
2. Rozwijanie kreatywności i pomysłowości
3. Kształcenie wyobraźni przestrzennej
4. Nauka myślenia procesowego, coś występuje po czymś – programowanie obrazkowe.
5. Nabywanie ogólnorozwojowej wiedzy przyrodniczej, technicznej, matematycznej, informatycznej, kulturowej.
6. Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania,
7. Nauka czytania rysunku technicznego
8. Rozwijanie kompetencji komunikacji z rówieśnikami
9. Nauka współpracy i wypracowywanie kompromisów / wspólnych rozwiązań.
Zajęcia LEGO ROBOTYKA dla dzieci 5-9 lat odbywają się raz w tygodniu zgodnie z harmonogramem w biurze Laboratorium Robotyki albo w szkołach.
Czas trwania zajęć:
– dzieci 5-6 letnie – 75 minut,
– dzieci 6-7 letnie 75 minut
– dzieci 7-8 lat 90 minut.
Istnieje możliwość zapisania dziecka w trakcie trwania kursu.